Labor Analysis

Monitor labor risks and avoid liabilities that could compromise operations.

In labor analysis, we take a preventive approach to ensure that outsourced workers receive their rights in a timely manner, reducing the chances of your company being liable for severance pay of suppliers who have either failed to pay or made incorrect payments, for example.

Even if labor lawsuits still arise, we will work alongside your company’s legal team, providing all necessary information and documentation for defense preparation. We confirm the amounts already paid to employees, reducing risks for both your company and your suppliers.

What sets us apart is that we don’t just analyze the documentation; if any errors are identified, we act as consultants, guiding suppliers on what’s wrong with the documentation and how to correct it. You benefit by having compliant, low-risk suppliers.

With the entire process conducted electronically, we significantly reduce the costs of paper usage and document storage throughout the outsourcing process.

Key Activities

  • Timecards

  • Severance Documents (GRRF, TRCT)

  • Payroll (Monthly and 13th Salary)

  • Termination Notice or Resignation Letter

  • FGTS and INSS Payment Slips (Monthly and 13th Salary)

  • Sending Reports and Dashboards with Strategic Information

  • Subcontracting Declaration and Payment Confirmation to Subcontractors

  • Salary Payment Receipts (Monthly and 13th Salary)

  • Complete Sefip Report and eSocial Documents (Monthly and 13th Salary)

Frequently asked questions

O que é Análise Trabalhista e Previdenciária?

Análise Trabalhista e Previdenciária é a revisão da documentação trabalhista e previdenciária de fornecedores e/ou empresas terceirizadas, visando a prevenção de possíveis passivos trabalhistas e garantia dos direitos dos trabalhadores. Essa análise tem o foco em assegurar os pagamentos aos funcionários terceirizados.

Qual a importância da Análise Trabalhista e Previdenciária?

A Análise Trabalhista e Previdenciária é importante para reduzir os riscos trabalhistas e financeiros das empresas contratantes, garantindo que os trabalhadores terceirizados recebam seus direitos de forma oportuna e evitando possíveis passivos trabalhistas de fornecedores.

Como a Análise Trabalhista e Previdenciária pode ajudar a minha empresa?

A Análise Trabalhista pode ajudar a sua empresa a reduzir os riscos trabalhistas e financeiros, garantindo a conformidade dos fornecedores e empresas terceirizadas com as leis trabalhistas e evitando possíveis passivos trabalhistas. Você passa a ter dados e documentos para defesas necessárias.

Como a Análise Trabalhista funciona?

A Análise Trabalhista funciona através da revisão da documentação trabalhista dos fornecedores ou empresas terceirizadas, identificando possíveis erros ou irregularidades e orientando sobre as correções necessárias. Em caso de processos trabalhistas, a empresa especializada atua em conjunto com o jurídico da sua empresa na elaboração da defesa.

Quais são os benefícios da Análise Trabalhista?

Os benefícios da Análise Trabalhista incluem a redução dos riscos trabalhistas e financeiros, garantia dos direitos dos trabalhadores terceirizados, conformidade dos fornecedores com as leis trabalhistas, redução de custos com o uso de papel e arquivamento de documentos e fornecedores compliance e de baixo risco.

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